Sabtu, 10 Mac 2012

anak tengah memang pelik!

seketika nak lari dari study fluid..google tentang personaliti anak tengah,
selalu sangat dah dengar orang cakap,
anak tengah nie pelik,,lain sikit,,
so..selaku anak yang memang betol2 tengah..
bile dengar statement nie,,kte akan kerot kening,kecikkan mate..n say kau siape nak judge anak tengah macam gitu! *perghhh...jgn terkasima,bahasa  kte mmg kasar,hati baik =P

well..nie hasil gogle,
anak sulong..

anak sulung biasanya akan mendapat kasih sayang yang secukupnya,memandangkan dirang lahir dulu..semua akan sibok rebut2 nak main dengan dorang,nak suap makan, nak main cecelup bah..dan bile adik2 yang comel dah lahir, diorang automatik dah besar dan mengalah. so personaliti diorang ; pelindung, bertolak ansur, pandai mengambil hati orang tue, dan mempunyai nilai tanggungjawab yang tinggi.

anak tengah.

mase anak tengah ni lahir, die dah ade kakak..
kebiasaannye kakak or abang memang lumrah,wajib buli adik yang comel, mungkin dengki,adik lebih comel.
bile dah masok sekolah akak dah pandai melawa, adik dibiarkan selekeh.
anak tengah pulak akan ade adik, yang mesti manje..lagi2 klu panggil pun anje..*doa anje x bace post nie..amiiinnn..so..siape yang akan care dengan anak tengah? yes..kami jage diri sendiri..
so anak tengah nie personaliti die..
lebih berkeyakinan dengan diri sendiri, lebih berdidikari, mudah dilanda tekanan, sering merasakan diri mereka terpinggir, sangat mengalah..*so damn true!

anak last..

anak bongsu ade mak, ayah, kakak2 yang comel yang sentiasa akan ikot permintaan die..
disebabkan bongsu kire penghujungkan jadi, andai kakak tu rase,,ade bende yang die nak tapi x dapat biasa die akan jadikan adik die sebagai medium untuk menyempurnakan impian..contoh,,ade baju yang akak die nak try, bile dah cukup duit nak beli umur dah x padan..yes die akan belikan adek die..
anak bongsu mempunyai personaliti seperti..jeng..jeng!
happy go lucky, tak pandai membuat keputusan sendiri, bercita - cita tinggi, manje (melebih manje!), kurang berjaya kerana tidak mendapat kepercayaan ibu bape..

well..konklusi nya di sini,..yes anak tengah mungkin pelik sikit, kalau difikirkan balik memang kte je dalam family yang boleh hidup jauh, kte banyak habiskan mase dengan kawan2 compare dgn 2 minah tu, kte minat kearah bidang yang x kan diterima, pendirian kte pun lain, kte je suke window shoping, kte je suke aktiviti dlm hutan, kte je minat korea,kte  je minat debat,..kite je suke wane kuning, kte je ade pimples(jerawat xde kaitan dgn personaliti ), ok..fine! yes kami anak tengah memang pelik...

tapi ini kelebihan kami,,,berdidikari,sebolehnya buktikan yang kami paling brejaye, kebiasaannye bina hidup dengan pengalaman menarik dengan useha sendiri..




Tiada ulasan:

Catat Ulasan